Gra terapeutyczna Kalkulilo
Opis
Kalkulilo to gra terapeutyczna, której głównym celem jest pomoc dzieciom ze specyficznymi problemami
w uczeniu się matematyki (dyskalkulią). Gra może być również wykorzystywana jako narzędzie wspomagające
wczesnoszkolną edukację matematyczną.
Podczas prac nad Kalkulilo bazowaliśmy na najnowszych odkryciach nauk o mózgu.
Zasadę działania gry oparliśmy o mechanizm SNA, czyli skojarzeniu przestrzenno-liczbowym
(w szczególności mentalnej osi liczbowej) oraz efekcie SMARC, czyli relacji między wysokościami
dźwiękamów, a przestrzenią.
Kalkulilo jest platformówką w stylu retro. Zadaniem gracza jest kierowanie statkiem kosmicznym i omijanie przeszkód w kilku zróżnicowanych światach. Głównym celem jest terapia, ale zadbaliśmy również o rozrywkową stronę gry. Dzięki temu, trening nie będzie żmudnym obowiązkiem, ale zabawą. Postawiliśmy na akcję! Dziecko kieruje statkiem i strzela do przeszkód. Całość podana jest w stylowej oprawie graficznej i dźwiękowej.
Aby zwiększyć i podtrzymać zaangażowanie wprowadziliśmy ciekawą fabułę oraz system nagradzania - gracz może zdobywać punkty, nagrody i kolekcjonować odznaki. W systemie tym zastosowaliśmy algorytm adaptatywny, dzięki czemu poziom trudności rozgrywki dopasowuje się do gracza. Każdy, bez względu na wiek i umiejętności może grać w Kalkulilo. Gra dostępna będzie na tablety z dużymi wyświetlaczami, konsole z kontrolerami ruchu oraz na komputery PC. Dodatkowo w przeglądarce dostępna będzie wersja testowa.
Psychologów zainteresowanych testowaniem wersji próbnych prosimy o kontakt z Łukaszem Goraczewskim (lukasz.goraczewski@umk.pl). Zapraszamy do współpracy w badaniach nad skutecznością terapii.
Grę tworzą:
Łukasz Goraczewski (kierownik projektu)
Jakub Majewski (główny programista)
Ewelina Bendlin (programista shaderów - efekty specjalne, przeniesienie gry na iOS)
Piotr Cholewa (programista, obsługa kontrolera Kinect, dźwięk)
Alicja Majka (programista, strona internetowa)
Jacek Matulewski (nadzór)
Premiera: lato 2015